حدیث یو م الدار در منابع اهل سنت به صورتی که نظر شیعه را اثبات کند هم آمده است به این صورت که
در تاریخ الطبری، ج2، ص63 آمده است
پس از آنکه پیامبر آنها را دعوت کرد و روز اول با توطئه ابولهب متفرق شدند و روز دوم آنها را دعوت کرد فرمود:
إنى والله ما أعلم شاباً فی العرب جاء قومه بأفضل مما قد جئتکم به؛ إنى قد جئتکم بخیر الدنیا والآخرة، وقد أمرنی الله تعالى أن أدعوکم إلیه،
یعنی به خدا سوگند که در عرب کسی را نمی شناسم که برای قومش چیزی بهتر از آنچه من برای شما آوردم آورده باشد. من برای شما خیر دنیا و آخرت را آوردم.
فأیکم یؤازرنی على هذا الأمر على أن یکون أخی ووصیتی وخلفتی فیکم ؟
پس کدام یک از شما مرا در این امر یاری می کند تا برادر و وصی و جانشین من در میان شما باشد.
(کدام امر: امر دعوت به سوی خدا و امری که خیر دنیا و آخرت را همراه دارد)
پس از اینکه هیچ کس قبول نکرد. امام علی قبول کرد و گفت
أنا یا نبی الله، أکون وزیرک علیه
یعنی من ای رسول خدا وزیر تو در این امر می شوم (امر همان خیر دنیا و آخرتی است که پیامبر فرمود)
بعد می فرماید
فأخذ برقبتی، ثم قال: إن هذا أخی ووصى ووخلیفتی فیکم، فاسمعوا له وأطیعوا.
یعنی برادر و وصی و جانشین من در شما او است . پس از او بشنوید و اطاعت کنید
در کنز العمال صفحه 112 هم به این صورت آمده است که نظر شیعه را تایید می کند
قال رسول الله صلى الله علیه وسلم : یا بنی عبد المطلب ! إنی قد جئتکم بخیر الدنیا والآخرة وقد أمرنی الله أن أدعوکم إلیه فأیکم یؤازرنی على هذا الامر على أن یکون أخی ووصیی وخلیفتی فیکم ؟ قال : فأحجم القوم عنها جمیعا وقلت : یا نبی الله ! أکون وزیرک علیه ؟ فأخذ برقبتی ثم قال : هذا أخی ووصیی وخلیفتی فیکم ، فاسمعوا له وأطیعوا
مصطفی (پاسخگوی دینی) ::: سه شنبه 88/8/19::: ساعت 1:48 عصر